Érzelmi intelligencia coaching – A vezető, a coach és az egyéni teljesítmények fejlesztése

Ezen a weboldalon már elég sokat beszéltünk arról, hogy mi a coaching és a teljesítmény-fejlesztés. Számos különféle megközelítést is megmutattunk, de olyan szerzőről vagy oktatóról még nem esett szó, aki az érzelmi intelligencia világa felől világította volna meg a szakterületet. Pedig tulajdonképpen teljes joggal teszi ezt, hiszen az ember legfőbb motivációs eszközei és mozgatórugói az érzelmek (ha alárendeli magát nekik, ugyanúgy, mintha megkísérli elfojtani őket).

Nézzük, mit is érthetünk érzelmi intelligencián! Az ember nem magában áll a világban. Akarva-akaratlanul is érzékeli embertársai érzelmi állapotait, és a társadalomba való beilleszkedésének, boldogulásának és feltétele az, hogy az érzelmi helyzeteket helyesen ismerje fel, valamint előremutatóan tudjon reagálni rájuk. Tulajdonképpen ezt a képességet nevezzük érzelmi intelligenciának. Az EI fejleszthető (a szimpla intelligenciával szemben), és érdemes is fejleszteni, hiszen az életünk arra szolgál, hogy az élményeinkből tapasztalatokat nyerjünk és így fejlődjünk, formálódjunk.

A fentiek alapján nem kérdés, hogy az ember sikerességét és teljesítményét nagyban befolyásolják az érzelmei, illetve az az attitűd, amelyeket ezekkel szemben felvesz (érzelmi intelligencia). A szerzőcsoport – Stephen Neale, Lisa Spencer-Arnell, Liz Wilson – könyvében azt vizsgálja, hogy az érzelmi életünk és berendezkedésünk mely pontokon segíti és hol gátolhatja azt, hogy magas teljesítményeket hozzunk ki magunkból. A könyvben részletezik az érzelmi intelligencia felépítését és megmutatják az olvasónak azokat a pontokat, ahol az IE és a coaching törvényszerűségei összekapcsolódnak.

A coaching leírt eszközei illetve a könyvben bemutatott konkrét gyakorlatok arra szolgálnak, hogy az olvasó saját életében is felismerhesse a problémás pontokat, azonosíthassa és feloldhassa az elakadásokat. Az érzelmi intelligencia fejlesztése bőséges erőforrásokat szabadíthat fel, hiszen érzelmeink palástolása helyett arra fordíthatjuk az energiánkat, hogy munkatársainkkal jobb viszonyt, magunkban pedig erős empatikus készséget, belső integritást, magabiztosságot és harmóniát alakíthassunk ki.

Coach képzés, mediációs képzés